BAKED EGGS IN TOAST CUPS

Assalamualaikum :)

Apa khabar hari ni? Semoga semuanya sihat dan gembira selalu. Bagi saya hari ini merupakan pagi yang indah, kerana bercuti di rumah dengan keluarga dan anak-anak ada rencana untuk bersantai di pantai. Walau apapun rencana kita hari ni jangan lupa untuk bersarapan ya, kerana itu sangat penting untuk kesihatan.

Baiklah, sarapan pagi saya dan keluarga hari ni sangat ringkas dan cepat di sediakan. Sarapan ala barat yang  mengandungi roti, keju dan telur tapi di sediakan dalam bentuk yang comel. Untuk merasakan keranggupan roti yang di bakar, pastikan makan ketika masih panas.

Jom kita lihat resepinya... 

BAKED EGGS IN TOAST CUPS
Bahan-bahan
4 keping roti - saya guna jenis wholemeal 
4 biji telur
2 camca teh mentega 
4 keping keju 
sedikit garam dan serbuk lada sulah

CARA MEMBUATNYA

1. Panaskan oven, canai/nipiskan setiap keping roti dan potong kerak di sekelilingnya.

2. Sapu sedikit mentega di setiap keping roti dan loyang cupcakes.

3. Lipat roti dan masukkan kedalam loyang cupcakes dan pecahkan telur di tengahnya. Saya tambahkan sedikit garam dan serbuk lada sulah untuk membangkitkan rasa. 

4. Letakkan kepingan keju di atas setiap keping roti dan bakar selama 20minit dengan kepanasan oven 160'c, dan sedia untuk di hidangkan.


Mudahkan sediakan sarapan berkhasiat untuk anak-anak dan keluarga?...apa lagi, jomlah cuba :). Roti bakar ini juga enak di hidangkan dengan kentang lenyek atau salad mengikut kesukaan dan kreativiti masing-masing.

1 ulasan:

Sila tinggalkan komen :)