BERSAMA MAJALAH SAJI EDISI OGOS 2016

Assalamualaikum, 


Dah dapatkan Majalah Saji keluaran Ogos 2016? Ada perkongsian 100++ idea resipi untuk rumah terbuka didalamnya dan pastinya enak-enak belaka. Walaupun syawal hanya tinggal tidak berapa hari lagi namun masih ada yang buat majlis rumah terbuka untuk meraikan sahabat dan keluarga. Sesuai sangatlah miliki koleksi Saji edisi ogos ini sebagai rujukan. 


Saya ada kongsikan 10jenis resipi lebaran dalam majalah ini iaitu resipi ala-ala selera Langkawi iaitu Sarbat Rambutan selasih, Nasi daging & air asam berkerisik, Brownies kacang pistachio, Nasi Karot, Kari ayam berempah, kek oren coklat kukus, mihun sup tulang utara, pulut kacau bergajus, lemang pulut hitam kukus dan kek santan pandan dengan krim keju. 

Sebenarnya menu hari raya di Langkawi ini lebih kurang sama sahaja dengan masakan utara lainnya dan kalau nak tahu hidangan hari raya yang saya paling suka adalah ketupat daun palas berjagung atau berkacang. Tetapi dalam majalah tersebut saya tak masukkan resipi kerana dah ada perkongsian lain. Tapi...cerita tentang pulut ni kan, bila dah berumur ni tak dapatlah nak makan pulut serancak dulu...makannya boleh, telan je kan.. :D.  Tapi lepas tu siaplah sakit badan semua. 


Sebenarnya ini adalah kerjasama saya yang keempat dengan majalah saji dan saya amat selesa berurusan dengan Along serta En Joha sebelum ini. 



Pendapat peribadi saya, walaupun sosial media berkembang pesat dan perkongsian resipi mudah didapati dihujung jari sahaja berbanding dahulu, Majalah resipi seperti Saji ini tetap relevan dan saya lebih suka simpan majalah-majalah resipi begini dan beli setiap bulan sebagai koleksi. Kalau ada masa...buka, belek-belek dan cuba tiap resipi yang berkenan. 

Baiklah kepada yang belum memiliki majalah Saji keluaran Ogos 2016 bolehlah segera dapatkan dipasaran sekarang.

0 comments:

Catat Ulasan

Sila tinggalkan komen :)