MAGGI KARI UDANG SAYURAN

Assalamualaikum,

Entri di malam hari. Hee...heee....tiba-tiba sahaja tekak ni rasa nak makan menu yang berkuah dan pedas. Nak keluar makan di gerai dah malas lewat begini. Balik dari kerja tadi kononnya malam ni tak nak makan lah memandangkan minggu ni dah puas mengadap segala ketupat dan rendang kerana masih ramai yang buat rumah terbuka. Rupanya tewas juga, dengan permintaan perut ni. Bila selongkar peti sejuk, hmmm...alhamdulillah bahan-bahan semua cukup untuk menu ringkas tapi sedap dan di sukai ramai iaitu maggi.

Jom lah layan resepi yang ringkas kat bawah ni. Semua orang pun tahu cara nak masak maggi ni, walaupun budak kecil kan. Tapi maggi yang letak sayur 'baby' bok choy ni memang sedap sangatlah bagi tekak saya. 
MAGGI KARI UDANG SAYURAN
Bahan-Bahan:
1 bungkus maggi perasa kari
2 ulas bawang putih - di ketuk
4 tangkai cili padi - di belah dua
1 sudu besar sos cili 
1 sudu besar cili kisar - Jika anda suka pedas 
4 ekor udang saiz sederhana
2 biji bebola ikan
4 tangkai sayur 'baby' bok choy - Jangan potong
1 biji tomato
1 sudu besar minyak masak
3 cawan air
Cara memasak:

1. Panaskan minyak di dalam kuali, tumis bawang putih dan udang yang telah di bersihkan tadi. Kacau hingga wangi.
2. Masukkan tiga cawan air dan renihkan seketika. Masukkan juga cili kisar, cili padi,  bebola ikan dan sos cili. Renihkan lagi hingga mendidih dan masukkan maggi serta perencahnya.
3. Seterusnya masukkan tomato yang di belah 4 dan sayur 'baby' bok choy sebentar sahaja sekadar sayur lembut serta matikan api.
4. Taburkan dengan daun bawang dan hidang segera ketika masih panas.