PUDING SOYA COCKTAIL

Assalamualaikum,

Menggodek-godek koleksi gambar dalam laptop rupanya masih ada beberapa resipi dan gambar yang saya rasa shootnya kurang menarik masih tersimpan dan belum di publish dalam blog. Resipinya pun simple sangat tapi...daripada terbiar macam tu saja saya release juga untuk publish hari ini. 

Haih...saya ni kadang-kadang ambik gambar ni main shoot suka-suka saja dan tak niat nak masukkan dalam blog pun, sekadar habiskan masa dengan anak gadis saya di dapur dan puding soya cocktail ini saya buat dah lama...pada bulan september yang lepas masa harijadi Haziq, anak ketiga saya yang ke 11 tahun.

Bagi yang nak cuba buat puding soya cocktail yang simple ni jom kita lihat resipinya :)

PUDING SOYA COCKTAIL
Bahan-bahan
10gm serbuk agar-agar
3 1/2 cawan susu soya kotak
1 tin susu cair
1/2 cawan gula
1 tin buah cocktail - Toskan dan ambil buah campuran sahaja

Cara-caranya:-

1. Masukkan gula dan serbuk agar-agar kedalam periuk.
2. Tuangkan susu soya ke dalam periuk tersebut dan masak hingga mendidih.

3. Masukkan pula susu cair dan kacau hingga sebati.
4. Matikan api dapur dan masukkan buah-buahan cocktail kedalam agar-agar sambil dikacau.
5. Seterusnya tuang adunan kedalam loyang dan setelah agak sejuk, masukkan kedalam peti ais untuk rasa yang lebih segar ketika di hidangkan.

0 comments:

Catat Ulasan

Sila tinggalkan komen :)